Rozpoczęła się nowa kampania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) mająca na celu zwrócenie uwagi konsumentów na ryzyko związane z odroczonymi płatnościami. W obliczu zbliżających się świątecznych zakupów, UOKiK przypomina o potencjalnych finansowych konsekwencjach skorzystania z takich rozwiązań. W ostatnich latach zauważalny jest wzrost popularności oferty „kup teraz, zapłać później”, co może prowadzić do nadmiernego zadłużenia. W ramach kampanii promowane jest świadome podejście do zakupów, zwłaszcza w kontekście łatwego dostępu do takich usług.
UOKiK wskazuje na zagrożenia związane z korzystaniem z opcji zakupów z odroczoną płatnością. Pomimo atrakcyjnych ofert, wiele osób, szczególnie młodych konsumentów, może nie zdawać sobie sprawy, że takie transakcje są w rzeczywistości formą kredytu. Niespłacone zobowiązania mogą prowadzić do długoterminowych problemów finansowych, w tym obniżenia zdolności kredytowej. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, apeluje o rozwagę, szczególnie w okresie nadchodzących zakupów świątecznych, które mogą wprowadzić w błąd poprzez obietnice wygodnych płatności.
W odpowiedzi na rosnącą liczbę transakcji opłacanych z odroczoną płatnością, w tym Black Friday, UOKiK zainicjował kampanię informacyjną. Jej celem jest edukacja konsumentów na temat realnych kosztów tego typu zakupów, a także zachęcenie do ostrożności w zarządzaniu wydatkami. W kampanii UOKiK zaangażowanych jest już ponad 60 partnerów, w tym stacje radiowe, telewizyjne oraz różne organizacje. Użytkownicy mogą wdrożyć się w materiały kampanii poprzez stronę internetową UOKiK, co ma na celu ograniczenie pułapek finansowych, które mogą zagrażać konsumentom.
Źródło: Policja Starachowice
Oceń: Kampania UOKiK: „Kup teraz, zapłać później? Sprawdź, czy Cię stać!”
Zobacz Także